28 november 2021

SEO: de drie belangrijkste handvaten voor optimalisatie.

2 min read

SEO (Search Engine Optimization) komt overeen met het optimaliseren van websites voor zoekmachines, zoals Google, de wereldwijde specialist. Met SEO en zoekmachine marketing kan een bedrijf dus zichtbaarheid krijgen bij het zoeken naar informatie op een zoekmachine. Deze techniek is een echte ontwikkelingsstrategie voor een bedrijf.

Zoekmachine marketing

Tijdens een zoekopdracht op Google komt de gebruiker direct op de resultatenpagina’s (SERP’s: “Search Engine Result Page”). SERP’s komen overeen met een lijst met sites die kunnen worden gevonden na een verzoek in een zoekmachine. De rangschikking van deze resultatenpagina’s gebeurt via de zoekmachines. Betaalde advertentie: advertentie die overeenkomt met betaalde verwijzingen, SEA-verwijzingen genoemd (Search Engine Advertising). Dit helpt om zichtbaarheid en kwaliteit van het verkeer te vergroten. Natuurlijke advertentie: advertentie die overeenkomt met gratis SEO en zegt SEO. Een natuurlijke advertentie wordt weergegeven op basis van de zoektermen van een gebruiker.

Hoe optimaliseert je jouw site via natuurlijke verwijzingen?

De drie meest efficiënte zoekmachine marketing basissen voor het optimaliseren van de zichtbaarheid van de website en het verkrijgen van een positie op zoekmachines via natuurlijke verwijzingen zijn: de techniek, de semantiek (de inhoud van de pagina’s) en de populariteit van de website.

Populariteit

De populariteit van een website wordt voornamelijk beoordeeld aan de hand van de inkomende links, zowel op basis van aantal als op kwaliteit. Inkomende links of backlinks zijn hyperlinks die naar een site verwijzen.

Een backlinking-strategie is daarom noodzakelijk.

Deze links zijn relevantiecriteria voor Google om een ​​site in de zoekresultaten te plaatsen. Dus, om een ​​natuurlijke referentie van hoge kwaliteit te hebben, zijn hier enkele tips: Zorg voor links over hetzelfde thema: de link moet op een pagina staan ​​die betrekking heeft op hetzelfde onderwerp als de jouwe. Zorg voor een hoge vertrouwensstroom: naar een link van een vertrouwde site zal natuurlijk beter worden verwezen. De blootgestelde SEO-optimalisatietechnieken voor een goede positionering op zoekmachines zijn niet de enige, andere praktijken zijn ook toegankelijk zoals analyse en optimalisatie van gedragssignalen (klikfrequentie, bouncepercentage, gemiddelde duur van sessies, enz.). Deze analyse wordt uitgevoerd door het gebruik van complementaire hefbomen zoals: communicatie op sociale netwerken , blogs schrijven, e-mailcampagnes, een mobiele applicatie, meningen en commentaren van internetgebruikers en verschillende uitwisselingen op internet.

Gerichte SEO-optimalisatie helpt bij het genereren van gekwalificeerd verkeer dankzij een goede positionering van zoekmachines met behulp van de juiste zoekmachine marketing. Het zal u ertoe brengen bekendheid te verwerven met een doelgroep van internetgebruikers die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf en hun loyaliteit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *