Fake influencers

Fake influencers

28 september 2021 0 Door Redactie

Kijk uit voor fake (nep) influencers. Een fake Influencer koopt meestal volgers en vind-ik-leuks om zijn of haar totale aantal volgers en engagement op te blazen. Dit is niet alleen een verspilling van geld, maar het kan ook slecht zijn voor je merk. Je kunt influencer marketing gebruiken om het imago van je merk te verbeteren en conversies te verhogen. Maar het vergt veel werk om je te onderscheiden van de massa. Om te zorgen dat je geen nep-influencer benadert voor je werk, kan je ten eerste checken of de berichten onder zijn of haar posts echt zijn. Zijn ze gedaan door normale profielen die ook reageren op anderen? Heeft de influencer contact met andere grote accounts of helemaal niet? Is de influencer ook actief op andere social media platforms? Deze vragen kunnen je helpen om goede influencers te vinden.

De juiste influencer voor jouw doelgroep

Op basis van wie je je richt, zul je een beter idee hebben van hoe je je marketingstrategie moet maken, dus zorg ervoor dat je je doelgroep definieert. Om een zo krachtig mogelijke marketingstrategie te maken, moet je bepalen wie je klanten zijn. Wie wil je dat ze vinden als je voor het eerst begint? Het is belangrijk om dit soort vragen te beantwoorden voordat je de juiste strategie kan kiezen. Kies je voor influencer marketing, dan is het belangrijk dat de influencer die je wil benaderen ook past bij de doelgroep die je voor ogen hebt. Populaire en bekende influencers kunnen helpen je bereik te vergroten, maar je kunt ook denken aan kleinere communities. Dit kan gericht traffic genereren. Vind de influencer met wie iedereen in contact wil komen in die community.

Het doel van een website

SEO is belangrijker dan ooit als je je website in de topresultaten van Google wilt krijgen. Wat is SEO? SEO is een acroniem voor Search Engine Optimization en is het proces waarmee je ervoor zorgt dat je website om te verschijnt op Google, Bing, en andere zoekmachines. Om je website te optimaliseren en meer verkeer naar je website te krijgen moet je eerst weten waar je website over gaat. Wat is het doel? Een website die als doel heeft om traffic te genereren zal daar niet meteen in slagen. Je website kan verschillende doelen hebben zoals het promoten van een product of dienst aan je klanten, meer van die klanten krijgen om zich aan te melden, de verkoop stimuleren, meer klanten krijgen, meer volgers krijgen op social media, je verkoop stimuleren etc.