Bloggen heeft een positief effect op online marketing!

2 juli 2021 0 Door Redactie

Sociale media heeft een steeds grotere impact op zowel consumenten als bedrijven. Daarnaast blijkt bloggen een positief effect te hebben op de marketing- en ontwikkeling van bedrijven. Volgens het Hubspot-rapport hebben bedrijven die gebruik maken van weblogs 68% meer klanten verkregen dan bedrijven zonder weblogs. Het is absoluut noodzakelijk om te weten dat sociale media tegenwoordig een exponentiële potentie hebben.

Sociale media zijn steeds groter wordende online netwerken van mensen die discussiëren, reageren, deelnemen en creëren. We zullen een nieuwe tijdperk van informatie, toegankelijkheid en ontmoetingen aangaan, ongebonden door afstand, tijd of fysieke muren. Het is tijd dat elke organisatie sociale media gebruikt en serieus neemt.

Steeds meer bedrijven maken actief gebruik van sociale media. Sociale media maakt het mogelijk om direct met de potentiële consument te kunnen communiceren. Hierdoor heeft de consument veel meer macht gekregen dan vroeger. Als consumenten een negatieve review op sociale media plaatsen kan een bedrijf daar direct negatieve gevolgen van ervaren.

Er zijn afgelopen jaren een stuk meer blogs op het internet te vinden. Over vrijwel elk onderwerp is er wel wat geschreven. Van sport tot fashion over elk onderwerp is er wel wat te vinden. Zelf over online marketing zijn er veel blogs te vinden denk hierbij aan bijvoorbeeld bedrijven zoals Frankwachting of orange-juice.nl Over online marketing wordt veel geschreven. Verschillende onderwerpen komen aan bod, van het creëren van content tot het gebruiken van een Product configurator op de website.

Blogs zijn erg belangrijk voor consumenten. Het is een middel om de naamsbekendheid van een merk op een eenvoudige manier te kunnen vergroten. Door het actief inzetten van sociale media en blogs kunnen bedrijven veel gerichter hun marketingbeleid opzetten en direct bij de juiste consument terecht komen. Vroeger was het voor bedrijven veel lastiger om zich te richten op de juiste consument. Nu kun je zelfs voor google- of Facebook advertenties instellen wie je advertentie mogen zijn. Zo kan de filter erg specifiek worden waardoor de advertentie voor jou bedrijf alleen gezien wordt door potentiële consumenten.